ایمپلنت دندان هوشمند و دیجیتال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 95
:: بازدید سال : 907
:: بازدید کلی : 3980

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

ایمپلنت دندان هوشمند و دیجیتال
شنبه 15 تير 1398 ساعت 16:29 | بازدید : 106 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

تحقیق در ایمپلنت های هوشمند در سراسر جهان انجام می شود

تمام تولید کنندگان اصلی ارتوپدی در حال کار بر روی یک یا چند نوع از این ایمپلنت های هوشمند هستند.

پیشرفتهای تکنولوژیکی هیئت مدیره ارتوپدی

اعضای هیئت مدیره ارتوپدی، اظهار دارند: "ایمپلنت های هوشمند دندان، فراتر از موارد معمولی هستند که ما اکنون داریم". آنها می توانند پس از کاشت ایمپلنت، کمبود استخوان، عفونت، فروپاشیدن یا جابجایی استخوان را تشخیص بدهند.

محققان ایمپلنت دندان هوشمند توضیح دادند:

این امر از طریق پیشرفت های فناوری نانو، آکوستیک، رایانه، تکنولوژی میکرو تراشه و سایر زمینه ها امکان پذیر است. محققان این تکنولوژی را برای ترکیب ویژگی های افزوده شده در ایمپلنت های معمولی که برخی از این مشکلات را در هنگام بروز مشکل مطرح می کنند، مورد استفاده قرار میدهند.که در صورت استفاده از این محصول هر گونه اختلالی در اطراف ایمپلنت دندان را تشخیص داده و در صورت ناموفق بودن ایمپلنت نشان می دهد. با این حال محققان پیش بینی می کنند که داشتن یک میکروچاپ  هر گونه حرکت را تشخیص داده و "برخی از نشانه ها را ارائه می دهد و در صورت وجود اختلال به بیمار یا دندانپزشک هشدار می دهند ".

محققان ما، در حال توسعه یک پروتز مفصل ران با سطح هوشمند ضد عفونی هستند.

ایمپلنت دندان هوشمند

نظر محققان ایمپلنت هوشمند:

آنها می گویند: "ما سنسورهای هوشمند را بر روی سطح دندان گذاشته ایم. که موجودات عفونی را در مجاورت دندان ها تشخیص بدهند و در صورت بروز اختلال آنتی بیوتیک لازم را به ارگانیسم ها تزریق بکنند".

آنتی بیوتیک ها شروع به کار می کنند. توسط یک قطره PH محیط شیمیدر پروتز، هر گونه اختلالی را تشخیص می دهند.

تحریک سطوح ایمپلنت دندان

اما یکی دیگر از رویکردهای امیدوار کننده که مانع اختلال فیزیکی و شیمیایی می شود، جایی که محققان سطوح ایمپلنت را تحریک می کنند تا از موجودات زنده ای که سعی می کنند به آن متصل شوند، مطلع شوند.

محققان می گویند: امیدواریم امسال یا دو سال آینده به واقعیت تبدیل شود. آزمایش های حیوانی ما تا کنون خوشحال کننده بوده است.

قابلیت اضافه شده میکروالکترونیک

طبق گفته دکتر Darryl D. D'Lima، دستگاه های هوشمند موجود برای دیگر اعضا بدن می توانند دما، PH، سطح قند خون و فعالیت الکتریکی قلب و نیروهای مشترک را حس کنند.  اما برای ایمپلنت واقعا هوشمند، باید توانایی های بیشتری از قبیل توانایی از راه دور به سیستم روشن و خاموش شدن، جمع آوری داده ها و برنامه ریزی مجدد داشته باشد.

یک متخصص ارتوپدی و مهندس مرکز تحقیقات و آموزش شیلی، لا جولا، کالیفرنیا، D'لیما یک کاوش هوشمند زانو را برای یک دهه مورد تحقیق قرار داده است. وی برنامه هایی را که به نفع بیماران و صنعت به طور یکسان، مانند سنسورهای پروتز لگن است،  را نشان می دهد.

اما این در نقطه ای نیست که بتواند با بیمار ارتباط برقرار کند. ما به تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داریم تا اطلاعات را جمع آوری و نیروها را اندازه گیری بکنیم و بتوانیم بیمار را به آنچه نیروها می گویند، راهنمایی کنیم.

ایمپلنت الکترونیک دیسک  E Disc (Theken Disc LLC)

ایمپلنت دندان E Disc (Theken Disc LLC) ، که توسط  Hansen A. Yuan، MD و Scot D. Miller ساخته شده است، یک ابزار جایگزینی دیسک کل دندان تیتانیوم است. که با توانایی سنجش توان نیروی الکترونیکی تأسیس شده است.  میلر به ارتوپدی می گوید: که توانایی سنجش اینکه آیا بیماران هر چیزی غیر طبیعی را انجام بدهند یا خیر، به طور قابل توجهی کمک می کنند.

ایمپلنت دندان، که در حال نزدیک شدن به آزمایشات بالینی است، بر روی یک باتری قابل شارژ اجرا می شود. بارگیری توسط ستون فقرات، الکترونیک بی سیم داخلی آن را انتخاب می کند. سپس داده ها ضبط شده، ذخیره و تجزیه و تحلیل می شوند.

 

 

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: